۲۹ اسفند ۰۲

جزوه المپیاد شیمی

لطفاً به این چند سوال درباره شیمی المپیاد پاسخ دهید

سوال کاربر شیمی‌پدیا ama (یازدهم):

سلام من تا حالا دو تا سوال پرسیدم ولی جوابی ندادید. خواهشا اگه سوال المپیادی جواب نمیدید از روی سایتتون این بخش رو بردارید….. راستش سه تا سوال کوچیک داشتم اولیش اینکه تعریف پیوند قطبی اینکه اختلاف الکترونگاتیوی مینیمم 0/4 باشه ولی ماکه نباید حفظ باشیم الکتروتگاتیوی ها رو پس می تونیم بگیم هر مولکولی که عناصر مختلف داشت پیوند قطبی داره یا نه باید حفظ کنیم (توی این چند سال هم که سوال الکترونگاتیوی هارو نمیده)؟ دومیش اینکه فشار بخار محلول 1 مولال NaCl بیشتره یا MgSO4 بطور کلی میخوام بدونم تاثیر ضریب وانت هوف روی فشار بخار چجوریه مثل مقدار مولال نسبت عکس داره یا چی؟ و بعدشم ممنون میشم توضیحی کامل درباره ( گرمای سوختن مولی) و (گرمای سوختن به ازای یک گرم )و (گرمای شعله) بدید……. و مقایسه این سه تا بین آلکان . آلکن وآلکین ها و همچین رابطشون با تعداد کربن

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. متاسفانه تاکنون سوالی از جانب شما برای ما ارسال نشده بود که ما پاسخ بدهیم و این می تواند مربوط به قطعی اینترنت در هنگام ثبت سوال یا هر اشکال فنی دیگر باشد.
درباره سوال اول باید بگویم واقعیت این است که هرگاه دو اتم مختلف به یکدیگر پیوند دهند، پیوند مذکور حتما قطبی است هرچند خیلی کم. ولی طبق قرارداد فقط اختلاف بالای 0.4 را در نظر می گیرند و این قراردادی بیش نیست.
سوال دوم: هرچه ضریب وانتهوف یک نمک بیشتر باشد، فشار بخار آن نمک در غلظت مشخص کمتر می شود. بله مثل مولال است.
سوال سوم: گرمای سوختن مولی هیدروکربن ها با افزایش کربن بیشتر می شود و برای آلکان ها، آلکن ها و آلکین های با کربن برابر، مقدار آن برای آلکان ها بیشتر از آلکن ها و برای آلکن ها بیشتر از آلکین ها است. گرمای سوختن ویژه (به ازای گرم) هم به گرمای سوختن مولی و هم به جرم مولی بستگی دارد و مقایسه آن ساده نیست. دمای شعله یک ترکیب نیز با افزایش ظرفیت گرمایی مولی آن کاهش می یابد و چیزی به نام گرمای شعله بنده نشنیده ام.

امتیاز دهید

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰