۰۱ اردیبهشت ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

مطالعه المپیاد شیمی باعث عقب افتادن در کنکور نمی شود؟

سوال کاربر شیمی‌پدیا نامشخص:

سلام.من امسال میرم یازدهم که معادل سوم دبیرستانه. امسال برا اولین بار اونم یه جلسه تو کلاس های المپیاد شیمی شرکت کردم. دبیرمون هم مدال طلا سال ۹۳ رو داره. از طرفی درسم هم نسبتا خوبه و شانس یادی برای کنکور دارم به علاوه کلی انگیزه برای رتبه بالا. اما الان با یه چیزی مواجه ام اونم اینه که آیا منی که امسال سال اول و سال آخرم برای المپیاده می تونم موفق بشم؟ ببینید لطفا جواب کلیشه ای ندین. ساعت مطالعه بالایی دارم ولی وقتی به این فک می کنم که تو سال امتحانات نهایی که سال دیگش هم کنکوره آیا وقت گذاشتن برا المپیاد ارزشش رو داره؟ آیا باعث نمیشه که آدم از کنکور عقب بیفته. اصلا مگه میشه فقط المپیاد خوند و چیز دیگه ای نخوند؟
من که باورم نمیشه. چه قدر بخونم چند روز درهفته؟ چی کار کنم خدایا؟! خوهشا جواب بدین

پاسخ مشاور تحصیلی:

باعرض سلام خدمت شما.
تجربه نشان داده که “اکثریت قریب به اتفاق” بچه هایی که نسبت به مطالعه المپیاد شیمی اقدام میکنند نه تنها از کنکور عقب نمی افتند، بلکه نسبت به دیگر هم‌مدرسه‌ای های خود نتیجه بهتری می‌گیرند.
این موضوع به عنوان یک واقعیت تجربی مطرح هست و نظر بنده نیست.
البته می شود درباره دلایل آن نظریه پردازی های مختلفی کرد؛ ولی اینکه المپیاد شیمی باعث بهبود شرایط کنکور می شود یک واقعیت است.
درباره اینکه آیا از الان می توانید در المپیاد نتیجه بگیرید هم باید بگویم که می توان درباره مرحله اول با قطعیت صحبت کرد؛ یعنی اگر از الان شروع کنید می توانید بصورت تضمینی در مرحله اول قبول شوید (مقالات متعددی در این زمینه در سایت موجود هست) اما درباره مرحله دوم از آنجاکه از حدود 1000 پذیرفته شده مرحله اول فقط 40 نفر پذیرفته می شوند هیچ وقت نمیشود با قطعیت صحبت کرد و تابع میزان مطالعه، کلاسهایی که می روید و استعدادهای شماست.

4/5 - (1 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰