۳۱ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

شرکت کردن در المپیاد شیمی از مدرسه‌ای غیر از تیزهوشان

سوال کاربر شیمی‌پدیا مرصاد:

سلام و خسته نباشید از الان حساب کنیم من 25 روز دیگه میرم مقطع دهم و میخوام در این سال تو المپیاد شیمی شرکت کنم و واقعا علاقه ی زیادی به المپیاد دارم.میخواستم بپرسم تسلط داشتن به کتاب های درسی شیمی(دهم,یازدهم,دوازدهم) و کتاب شیمی عمومی سیلبربرگ برای قبولی کافیه؟ در واقع سوالم این بود که چه منابعی رو مطالعه و حل کنم؟ و اینکه من تو مدرسه تیزهوشان درس نمیخونم به نظر شما این یه مشکله؟

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. طبیعتاً اینکه در یک مدرسه معمولی درس می‌خوانید یک نقطه ضعف در مسیر موفقیت شما محسوب می‌شود؛ ولی لازم است توجه داشته باشید که موفقیت در المپیاد تحت تاثیر فقط یک عامل یعنی حضور در مدرسه‌ای قوی و با سابقه المپیادی و شرکت در کلاس‌های متعدد المپیاد نیست و عوامل دیگری مثل میزان تلاش و کمیت مطالعه، ضریب هوشی و استعداد در درس شیمی، کیفیت مطالعه، زمان شروع به مطالعه المپیاد و غیره نیز موثر هستند.
بنابراین شما بایستی برای پوشش نقطه ضعفی که لاجرم با آن دست به گریبان هستید عوامل دیگر را ارتقاء دهید تا نقاط قوتی باشند که عقب افتادگی ناشی از عدم توانایی شرکت در کلاسهای المپیاد را جبران کنند.
برای اینکه بدانید چه منابعی مورد نیاز است بخش مشاوره سایت استاد حسین را مطالعه کنید در مقالات متعددی به این موضوع پرداخته شده است.
ضمناً زمان شروع به مطالعه المپیاد توسط شما زمان بسیار مناسبی است و وقت کافی برای مطالعه تمام منابع خواهید داشت. به شرطی که فرصت را هدر ندهید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰