۰۱ اردیبهشت ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

بهترین زمان برای شرکت در کلاس المپیاد شیمی

سوال کاربر شیمی‌پدیا Dlnz:

با سلام و عرض خسته نباشید
من از اصفهان هستم و در فرزانگان ۱ تحصیل میکنم میخواستم ببینم من امسال به نهم میروم و برای المپیاد شیمی میخواهم اقدام کنم اگر امکان کلاس رفتن باشد امسال برای کلاس رفتن بهتر است یا سال دیگر؟؟
متشکر

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. اگر درست متوجه شده باشم منظور شما این است که شرایط مالی و بودجه برای شرکت مداوم در کلاسهای المپیاد طی سه سال آتی (یعنی نهم و دهم و یازدهم) براتون مهیا نیست.
در این صورت باید عرض کنم که طبیعتا بهتر است سال یازدهم حتما کلاسهای زیادی داشته باشید و سال دهم هم بسیار توصیه می شود در کلاس های المپیاد شیمی شرکت کنید.
منتها برای سال نهم می توانید خودتان به مطالعه شخصی بپردازید.
به نحوی که اگر در سال نهم بتوانید کتاب چگونه مسائل شیمی را حل کنیم و نیز کتاب شیمی عمومی (مثل مورتیمر یا سیلبربرگ) یا یک سری از کتابهای کمک درسی نظام قدیم (مثل شیمی 2 و 3 و 4 مبتکران) را مطالعه کنید بسیار عالی خواهد بود.
البته باتوجه به اینکه مباحث کتاب های شیمی 3 و 4 مبتکران با کتاب چگونه مسائل شیمی را حل کنیم اشتراک بسیار زیادی دارد، مطالعه یکی از این دو (ترجیحا دومی) کافیست. ولی برای مباحث شیمی 2 مطالعه فصلهای مرتبط از یک کتاب شیمی عمومی یا شیمی 2 مبتکران ضروری است.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰