۱۰ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

کسب مدال طلا برای دانش آموزان شهرستانی ممکن است

سوال کاربر شیمی‌پدیا محمد رسول:

با سلام
من می خواستم در رابطه با پاسخ هایی که به دیگر دانش آموزان دادید صحبت کنم.

من دیدم که شما در جواب چندین نفر گفتید که برای قبولی در مرحله دوم المپیاد باید در کلاس( در جای حداقل 8 جلسه در هفته هم ذکر کردید) شرکت کنند. اما بنده که خودم چندین مدال دانشجویی دارم و حتی با دوستان و اطرافیان زیادی که همگی از مدال داران شیمی هستند، در رابطه هستم، اصلا چنین چیزی رو تایید نمیکنم و بهتره این واقعیت رو که به طور میانگین از هر ده طلا سالانه 4 تا 5 طلا هستند که از شهرستان ها بودند و در هیچ کلاسی شرکت نکردند.

لطفا اطلاعات غلط به دانش پژوهان ندید

متشکر میشم اگر صحبت هام رو در سایت منتشر کنید

با تشکر

پاسخ مشاور تحصیلی:

باعرض سلام و ممنون از توجهی که به مطالب سایت داشتید. بنده فکر میکنم شما از اساس متوجه موضوع مشاوره هایی که مدنظرتون هست نشدید؛ ما اینجا مطلقا درباره المپیاد دانشجویی شیمی صحبت نمیکنیم و بحث ما المپیاد دانش آموزی است. مثلاً بر خلاف اونچه که حضرتعالی میفرمایید تعداد مدالهای طلای المپیاد دانش آموزی 8 تاست و نه 10تا.
ضمناً تعداد مدال آوران المپیاد دانش آموزی که از شهرستان ها موفق به کسب مدال المپیاد شیمی می شوند متاسفانه سال به سال رو به کاهش است و تا آنجا که بنده به یاد می آورم مثلا از حدود 40 مدالی که در سال 85 توزیع شد، حدود 30 مدال متعلق به بچه های شهرستانی بود در حالی که این آمار در سال 96 به حدود 10 مدال از 40 مدال رسید.
همان 10 مدال شهرستانی ها نیز عمدتا به شهرهایی مرتبط بود که تعداد قابل توجهی کلاس المپیاد برای بچه ها گذاشته بودند و متاسفانه بی عدالتی آموزشی در بحث المپیادهای دانش آموزی، به خصوص رشته شیمی، بیداد می کند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این یک واقعیت تاسف بار است که ندیدن آن چیزی را عوض نمی کند.
تازه این بحث کل مدالهاست و در زمینه مدال طلا اوضاع بسیار هم از این بدتر است و به جرات می توان گفت بیش از 95% مدال های طلای 10 سال اخیر از کمتر از 10 مرکز آموزشی بوده اند که بیشترین تعداد کلاسهای المپیاد را در سطح کشور دارد.
(تعداد کلاسهای این مدارس خیلی خیلی بیشتر از 8 جلسه در هفته است که بنده گفتم.)
هدف بنده و همکاران من نیز از افتتاح این سایت یا پروژه های موفقی مثل آیریسک نیز کاهش همین اختلاف طبقاتی ناعادلانه در زمینه المپیادهای دانش آموزی است. انشالله با همت و تلاش شبانه روزی و مدد الهی بتونیم آزمونی رو جایگزین این رقابت ناعادلانه کنیم. چرا که مسئولان و متولیان المپیادهای دانش آموزی به هیچ احدی جز مدیر سطح بالایی خودشون پاسخگو نیستند و به مانند افرادی نابینا، چشمشون رو به این همه بی عدالتی که در سطح المپیادهای کشوری وجود داره و موفقیت رو منحصر به کمتر از 10 مدرسه کرده بسته اند.

امتیاز دهید

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰