۳۰ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

مطالعه کتاب های دانشگاهی و تخصصی برای المپیاد شیمی

سوال کاربر شیمی‌پدیا Unknown!!!!:

سلام باعرض معذرت خوندن کتاب های شیمی تخصصی (شیمی فیزیک و شیمی آلی و معدنی و تجزیه) برای مراحل اول و دوم لازمه؟ واسه مرحله سوم چی؟ اگه لازمه کدوم منابع رو شما توصیه می کنید؟باتشکر

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. ببینید اگر بخواهیم آیین نامه پیشنهادی کمیته شیمی باشگاه دانش پژوهان جوان را معیار قرار دهیم قطعا لازم نیست که شما برای مراحل اول و دوم کتب شیمی تخصصی (شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک و شیمی معدنی) را مطالعه کنید.
ولی مسئله اینجاست که المپیاد شیمی یک آزمون رقابتی هست و شانس کسب مدال منوط به قرارگیری شما در بین 40 نفر اول است و بسیاری از رقبای شما در کشور (حداقل 50 نفر) “علاوه بر مطالعه کامل مباحث مقدماتی و شیمی عمومی” نسبت به مطالعه مباحث تخصصی و دانشگاهی نیز اقدام می‌کنند.
بنابراین پیداست که در صورت عدم مطالعه منابع تخصصی اگرچه همچنان شانس قبولی در مرحله دوم و کسب مدال وجود دارد ولی احتمال قابل توجهی نخواهد بود.
البته برای قبولی در مرحله اول المپیاد شیمی به هیچ عنوان نیازی به مطالعه تخصصی نیست.
با این حال از آنجا که حجم مباحث تخصصی بسیار بالا هست، طبیعیست که بعد از مرحله اول نمی توان مطالعه آنها را آغاز کرد (چرا که حدود 1 ماه بعد از اعلام نتایج مرحله اول، مرحله دوم برگزار می‌شود) از همین رو بسیاری از بچه ها از تابستان سال ورودی یازدهم یا حتی زودتر نسبت به شروع و اتمام مباحث تخصصی اقدام می کنند.
درباره سوال آخرتان اینجا را ببینید:
ww.shimipedia.ir/consulting/برنامه-خوب-دقیق-برای-المپیاد-شیمی-1396/

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰