۰۱ اردیبهشت ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

مطالعه المپیاد شیمی همزمان با درس مدرسه بدون افت تحصیلی

سوال کاربر شیمی‌پدیا نگین:

سلام خسته نباشید
الان ما کلاس تابستونی داریم و امسال مسلما درسها سختتر شده چجوری میشه همزمان با مطالعه المپیاد شیمی با درس های مدرسه جلو رفت؟
سال پیش به خاطر همین موضوع نمره هام خیلی پایین اومد

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. این سوال شما یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تمام بچه‌های المپیادی هست.
خوشبختانه این مشکل درباره بچه‌های المپیاد شیمی از اهمیت کمتری برخوردار هست؛ چرا که بین المپیادهای مختلف، المپیاد شیمی بیشترین اشتراکات و همخوانی را با شیمی کنکور دارد و بنابراین چنانچه وقتی هم در این مسیر میگذارید به نحوی برای کنکورتان نیز در حال پس انداز شدن است و خیلی رنگ و بوی ریسک کردن و خطر کردن ندارد.
با این حال توصیه می‌شود ضمن آگاهی به این موضوع و نیز پذیرفتن این واقعیت که به هر روی مطالعه المپیاد ممکن است تا حدی باعث افت تحصیلی (به طور موقت) باشد و این افت تحصیلی بعدا و در صورت نتیجه نگرفتن در المپیاد شیمی (در سال دوازدهم یا پیش دانشگاهی) قابل جبران خواهد بود، کمی از نگرانی‌های خود و اطرافیان‌تان بکاهید.
همچنین از اطرافیان خود و مسئولین مدرسه بخواهید بیشتر شرایط شما را درک کنند و مانند بسیاری از مدارس قوی در زمینه المپیاد و کنکور، به شما فرصت و آزادی عمل بیشتری برای مطالعه المپیاد بدهند و افت تحصیلی شما را موضوعی نگران کننده و جدی ندانند.
در صورتی که یک چنین گفتگوهایی افاقه نکرد، لاجرم مجبور خواهید بود برای رسیدن به هدف خود این فشارها را تحمل کنید یا اینکه در یک انتخاب میانه، وقت کمتری را برای المپیاد شیمی اختصاص دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰