۰۱ اردیبهشت ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

آیا با این شرایط شانس کسب مدال در المپیاد شیمی را دارم؟

سوال کاربر شیمی‌پدیا سیما :

سلام من دانش اموز دهم تجربی در شهرستان هستم.و میخوام که برای المپیاد بخونم .در مدرسه هم تقریبا ۴جلسه در ماه یک مدال برنز المپیاد شیمی به ما درس میدهد.خواستم بپرسم با این شرایط و با توجه به اینکه شهر های بزرگتر از امکانات بسیاربیشتر وبهتر بهره مند هستند امکان مدال اوری ما(مدال طلا ترجیحا) وجود داره اگه وجود داره با چند ساعت درس خوندن میسر میشه؟وایا بااین زمان میتوان درس های مدرسه رو هم خوب پیش برد؟(چون در شهرستان حتی به حضور در تمامی کلاس ها هم خیلی اهمیت داده میشود.*ودرس ها رو لااقل به یک حد نیمه تسلط رسوند وکتاب تست های دروس رو هم حل کرد؟ و اینکه الان در ازمون های ازمایشی درسی هم شرکت میکنم.

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. چندتا نکته در پاسخ به سوال شما:
1- احتمال کسب مدال و حتی مدال طلا برای هیچ شرکت کننده ای صفر نیست و از این نظر واقعا همه چیز ممکنه.
2- با این حال احتمال کسب مدال طلا در رشته شیمی با توجه به شرایطی که شما گفتید (4 جلسه کلاس در هفته آن هم توسط فقط یک مدرس) متاسفانه تقریبا نزدیک به صفر هست. و احتمال کسب مدال، در صورتی که تمام منابع مهم موجود را به خوبی بخوانید و استعداد ویژه ای هم داشته باشید و از نظر مسائل روحی روانی شرایط خوبی داشته باشید (استرس نگیرید، مدیریت وقت داشته باشید، سرعت تست زنی خوبی داشته باشید و…) شانس موفقیتتون برای کسب مدال تا 50-60 درصد هم قابل افزایش هست.
3- شرکت در المپیاد شیمی با هدف قبولی در مرحله اول و افزایش پایه کنکور شاید بهترین انتخاب ممکن باشه. ولی اگر مصمم هستید که مدال بگیرید و حاضرید برای این موضوع 2 سال آینده رو تا حد زیادی ریسک کنید و خیلی زیاد و مفید منابع رو مطالعه کنید، در اون صورت شاید ادامه مسیر تا کسب مدال بهترین گزینه باشه.

موفق باشید

امتیاز دهید

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰