۲۹ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

روش مطالعه شیمی کنکور نفرات برتر – فیروزه حاتمی رتبه 176

رتبه‌ی 176 منطقه 2 کنکور 94 از خرم‌آباد

درصد شیمی 68% – قبولی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

ابتدا متن کتاب را به طور مبحثی می‌خواندم و پس از متن کتاب، درس‌نامه‌های کتاب‌هایی را که در دسترس بودند را می‌خواندم، سپس تست‌ها را بدون در نظر گرفتن زمان جواب می‌دادم و به طور کامل هم بررسی می‌کردم، به صورتی‌که بعد از هر تست حتی اگر سوال ساده بود پاسخ‌نامه‌ی تشریحی را هم به طور کامل مطالعه می‌کردم. نکات حفظی را هم در دفترچه‌ای جداگانه می‌نوشتم. یک برنامه‌ای بودن را در منابع و برنامه‌ی مطالعاتی خیلی موثر می‌دانم چون یک‌برنامه‌ای بودن به فکر انسان جهت می‌دهد و باعث ایجاد آرامش روانی می‌شود.

من سعی می‌کردم قبل از سال چهارم برنامه‌های مطالعاتی که احتمال می‌دادم موفق باشد را امتحان کنم و از بین آن‌ها برنامه‌ای که نتیجه‌ی بهتری را گرفتم انتخاب کنم و این باعث شد که در سال چهارم که زمان محدود است و فرصت برای انجام اشتباه وجود ندارد با تجربه‌ی این چند سال پیش بروم.

چندین بار کتاب درسی را برای دروس زیست و شیمی مطالعه کردم و هر بار هم نکته‌های جالب و جدیدتری پیدا کردم، سعی می‌کردم نکات مختلف از منابع مورد استفاده‌ی خودم را در کتاب بنویسم تا بتوانم در دوران جمع‌بندی با مطالعه‌ی آن‌ها به طور سریع و خلاصه و مفید در واقع کتاب‌های دیگر را هم دوره کنم.

کتاب آبی برای فهمیدن و جمع‌بندی این‌که در چه سطحی هستیم برایم مفید بود. هم‌چنین از کلاسور ارزیابی سایت کانون استفاده می‌کردم.

من سعی می‌کردم با توجه به ساعت مطالعه‌ای که در این درس دارم هدف‌گذاری کنم و واقع‌بین باشم اما از همان ابتدا معمولا بالاترین درصدهای آزمون‌ قلم‌چی من، درس‌های زیست و شیمی بود.

بعد تست، پاسخ تشریحی هر سوال را حتی اگر درست زده بودم بررسی می‌کردم زیرا بعضی وقت‌ها نکته‌ای که در پاسخ‌نامه هست ممکن است از خود سوال جالب‌تر باشد و سوال‌هایی که به نظرم مهم بود و همین‌طور سوالاتی که اشتباه زده بودم را علامت دار می‌کردم برای این‌که دوباره بخوانم و همین‌طور نکات مهم و ترکیبی سوالات را در کتاب درسی می‌نوشتم.

 

بعد از آزمون تقریبا همه‌ی سوال‌ها را ارزیابی کرده و پاسخ‌نامه را می‌خواندم و سوال‌هایی که مشکل داشتم را در کلاسور ارزیابی و نکات مهم را هم در کتاب درسی می‌نوشتم.

من سعی می‌کردم که همه‌ی کلاس‌های مدرسه را حتی تا جلسه‌ی آخر بروم و این باعث می‌شد که بتوانم نکات جدیدی را از طریق دبیر و دانش‌آموزان یاد بگیرم و بعد از مدرسه مطالعه‌ی شخصی را انجام بدهم ولی در کلاس‌های خارج از مدرسه شرکت نمی‌کردم.

من آزمون‌های کانون را به طور مداوم پیگیری می‌کردم و در آزمون‌ها شرکت می‌کردم چراکه آزمون دادن باعث می‌شود فرد به یک شناخت از خود برسد و بتواند نکات ضعف خود را پیدا کند مثلا در درس شیمی اوایل سال وقت کم می‌آوردم و با آزمون دادن به این مشکل پی بردم و با تست زیاد سرعت خود را افزایش دادم و همین‌طور دارای اشکالات محاسباتی بودم که رفع شد. برنامه‌ی راهبردی هم تاثیر زیادی روی تمرکز من در طی دو هفته که برای آزمون درس می‌خواندم داشت.

منبع: کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی)

امتیاز دهید

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰