۱۰ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

روش مطالعه شیمی کنکور نفرات برتر – مژگان قائد رحمتی رتبه 34

رتبه‌ی 34 منطقه 3 کنکور 93 از اسلامشهر

درصد شیمی 80% – قبولی پزشکی دانشگاه تهران

بعد از کلاس، جزوه‌های معلم را مطالعه می‌کردم و دوباره به حل تست‌های آموزشی معلم می‌پرداختم و حل تست و رفع اشکال. بعد از مرور جزوه‌هایی که در کلاس درس نوشته بودم اولین منبع و مهم‌ترین آن‌ها کتاب درسی بود.

یک برنامه‌ای بودن برای من بسیار موثر بود در واقع همین یک برنامه‌ای بودن آرامش ذهنی خوبی به من می‌داد. اولویت من برنامه‌ی مدرسه بود ولی در کنارش آزمون‌های کانون هم جایگاه خود را داشت. مباحث پیش را با مدرسه پیش می‌آمدم و مباحث پایه را با آزمون‌های کانون و هماهنگ این دو را پیش می‌آمدم.

در مورد روش‌های مطالعه‌ام باید بگویم رفته‌رفته شناخت من از روش‌های موفق خودم بیشتر می‌شد ابتدا خیلی سردرگم بودم اما کم‌کم متوجه پیشرفت خود می‌شدم.

من در سایت کانون، به بخشی که سوال‌های دام‌دار و دشوار و سوالاتی را که بیشتر بچه‌ها در دامی می‌افتادند زیاد مراجعه می‌کردم.

از کتاب آبی هم استفاده می‌کردم. بعد از تست زدن به رفع اشکال و یادداشت نکات در حاشیه‌های کتاب و ستاره‌دار کردن تست‌هایی که غلط زده بودم یا نزده بودم و یا به نظرم نکته‌ی خوبی داشتند، می‌پرداختم.

از روش‌های خلاصه برداری، نمودار درختی، با صدای بلند خواندن، برای دیگران توضیح دادن و از جعبه لایتنر استفاده می‌کردم. هم‌چنین مطالب فرّار را در بازه‌های زمانی نزدیک دوره می‌کردم.

منبع: کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی)

امتیاز دهید

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰